Az igazi KFC panír - csirkemell extra ropogós bundában (lisztmentesen)



Alexa Christi-Nem vagyok mesterszakács című blogjából :

Amikor úgy másfél éve ráakadtam egy új panírozási eljárásra a világhálón „KFC Korean Fried Chicken” elnevezéssel, már akkor úgy éreztem, hogy ez sokkalta jobban hasonlít a KFC-ben megszokott ízre és textúrára, mint a kukoricapehellyel bevégzett panírozás.

Másrészt az is „sántított” nekem a corn flakes bundában, hogy az már teljes mértékben elősütött alapanyag, mindig tartottam attól, hogy mire a csirke megsül, addig a kukoricapehely meg ne égjen.



Persze többször is górcső alá vettem már a KFC csirkerészeket és valahogyan az volt az érzésem, hogy olyan lehet az eljárás, mint a sörtészta, nem pedig klasszikusan: liszt, tojás, morzsa.

Az egyik olyan gyorsétterem, ahová egyáltalán hajlandó vagyok betenni a lábamat, ha 10 percem van csak, hogy bekapjak valamit, vagy, ha "szabadnapot" veszek ki. Egyszerűen ízlik a fűszerezése, ízlik a ropogós bunda, nem csoda hát, hogy számtalanféleképpen próbálkoztam már valami hasonlót itthon előállítani.

A napokban kaptam egy levelet egy fiatal olvasómtól, amelyben elárulja nekem, hogy a fentebb említett cégnél dolgozott és elárulja nekem, hogy a KFC panír lényege nem a corn flakes. Bár az összetételét –nyilván – nem tudja, de először lisztes keverékben majd folyadékban mártják meg és szitálják a húsdarabokat, ami sütéskor cseppesedik ki, ropogósra. Köszi Norbi!J

Egyből leesett a tantusz, hogy jó volt anno a megérzésem, hogy az általam korábban kipróbált extra ropogós bunda, vagy ahhoz nagyon hasonló a KFC csirke panírjának lényege.



Nálunk anno és most is tarolt. Extra ropogós, és sokkalta ízletesebb, mint a kukoricapehellyel bevégzett bunda.

Most csak 5 burgerhez paníroztam 5 szelet egyenként 12 dkg-os csirkemellet, úgyhogy ehhez mértem ki a kétfázisú panírozó anyagokat.
A csirkemelleket cajun fűszerkeverékkel megszórtam, de nem sóztam, hiszen majd a keverékbe kerül a só.

A fűszeres csirkemelleket az alábbi keverékben hempergettem meg:



2 evőkanál kukoricakeményítő
¼ teáskanál sütőpor
1 teáskanál só

Ebben a keverékben minimum 30 percig, maximum egy éjszakán át pácolhatjuk elő a csirkemellet.
Hirdetés


Csak közvetlenül sütés előtt vegyük ki a hűtőből a csirkemellet és állítsuk össze a második keveréket:

4 evőkanál kukoricakeményítő
¼ teáskanál sütőpor
4 evőkanál hideg víz

Ebbe a keverékbe tehetünk 1-2 evőkanál vodkát is, úgy még buborékosabb, még borzosabb lesz a bunda.

Megmártottam egyenként a csirkemelleket ebben a folyadékban és rögtön tettem a forró olajba, ahol néhány perc alatt készre sütöttem.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése